|
Super Nintendo megjelens
Japn: 1990. november 21.
Amerika: 1991. augusztus 13.
Eurpa: 1992. jnius 4.
Wii Virtual Console megjelens
Japn: 2006. december 12.
Amerika: 2006. november 19.
Eurpa: 2006. december 8.
Wii U Virtual Console megjelens
Japn: 2013. prilis 27.
Amerika: 2013. prilis 26.
Eurpa: 2013. prilis 27.
New Nintendo 3DS Virtual Console megjelens
Japn: 2016. mrcius 4.
Amerika: 2016. mrcius 3.
Eurpa: 2016. prilis 17.
Nintendo Switch megjelens
Japn: 2019. szeptember 6.
Amerika: 2019. szeptember 6.
Eurpa: 2019. szeptember 6.
Fejleszt: Nintendo EAD
Kiad: Nintendo
Mfaj: Verseny
Jtkmd: 1 jtkos
ra
Wii Virtual Console: 800 Nintendo pont
Wii U: £5,49 / €7,99
New Nintendo 3DS: £7,19 / €7,99
(Megjegyzs: A jtk digitlis formban mr nem rhet el megvsrlsra, kizrlag Nintendo Switch Online-on jtszhat elfizetk szmra.)
Mret
Wii: 63 blokk
Wii U: 69 MB
New Nintendo 3DS: 63 blokk
|

Mi az az F-Zero?
A 20. szzad msodik felben az emberisg attl flt, hogy fldnkvliek tmadjk meg ket. Ezeket az rlnyeket annak idejn UFO-knak (azonostatlan repltrgy) neveztk el. A mi idnkben mr ez tndrmesnek hangzik.
Most, a 2560-as vben az emberek szmtalan alkalommal tallkoztak idegenekkel az Univerzumon t, gy a Fld lakossga kozmikuss ntte ki magt. gy a kereskedelem, a technolgiai tvitel s a kulturlis sokflesg bolygkzi bzis lett.
A multimillirdosok, akik hatalmas vagyonra tettek szert az intergalaktikus kereskedelem ltal, s br elgedettek voltak a gazdag letvitelkkel, mgis valami j szrakozsra vgytak, ami felpezsdti a lusta letket. A vgyaik egybehangzottak azzal a projekttel, amit egy ideje mr tervbe vettek: "Mirt ne lehetne olyan galaktikus verseny, mint amilyen a Forma 1 volt vszzadokkal ezeltt?"
Mindenkinek tetszett az tlet. Felhk s aszteroidk vrosainak gazdag kereskedi majdnem lakhatatlan krnyezetekbe fektettk a vagyonaikat, hogy oda ptsenek versenyplykat.
Ezek a versenyplyk kzel 10.000 mter magasan vannak a fld felett, melyeket antigravitcis fnysugarak tartanak a magasban.
A versenyautk kifejezetten erre a plyra lettek fejlesztve a legmodernebb szupermgneses technolgia alapjn. gy lettek megalkotva, hogy ne kerekek hajtsk, hanem kb. 30 centimterrel a plya fltt lebegjenek.
Amikor az els nagydjak meg lettek tartva, az embereknek nem tetszett a verseny brutalitsa. A tervezk a plykra klnbz akadlyokat s csapdkat helyeztek el. Ahogy telt az id, az emberek megszoktk ezeket a veszlyeket, s hamar mg tbb izgalmat ignyeltek a versenyre. Aki megnyert egy ilyen versenyt, annak a legmagasabb becsletben volt rsze, amit mindenki megadott neki az Univerzumon keresztl.
Rvid idn bell az emberek ezeknek a nagydjaknak az F-Zero nevet adtk.
Informci
Az F-Zero a sorozat els jtka, mely Super Nintendra jelent meg mg 1990-ben. Vagyis a konzol nyitcme volt, emiatt sokan techdemnak gondoljk, ami a SNES egyik sajtsgos tulajdonsgt, a Mode 7 trkkt hivatott bemutatni. A lnyege, hogy 2D-s krnyezetben 3D-s hatst biztost, mert ennek ksznheten tudott a httr gy mozogni, mint ahogy a valsgban, ami annak idejn forradalminak szmtott.
Az F-Zero egy egyszer grafikj, kifejezetten gyors futurisztikus versenyjtk, mely annak ellenre, hogy a sorozat els tagja, nagyon jtszatja magt. Technikailag mr ekkor rengeteg lehetsg adott volt, az autk irnytsa nagyon precz volt, a driftels s az els kr utni extra sebessg mr ekkor adott volt. Ezek mellett a kihvs mr itt is kemnyen jelen volt, ugyanis mr itt tmadnak az ellenfl jtkosok, valamint az irnyts elsajttsa is kln lmnyszmba ment.
Ngy kocsi kzl vlaszthatunk, s bizony nemcsak dizjnban van klnbsg kzttk, hanem technikai tudsban. s itt jelenik meg a jtk egyik legnagyobb sajtossga. tlagos versenyjtk esetben az a szoks, hogy a kisebb vgsebessg kocsik knnyebben irnythatk, jobban veszik be a kanyart. Az F-Zero esetben pont az van, hogy a legnagyobb vgsebessg kocsit a legknnyebb irnytani, s nagyon jl veszi be a kanyart. Ez nmileg egyrtelmv teszi, hogy melyik kocsit vlasszuk. Ugyanakkor erre a jtkra is igaz az, hogy a nagy vgsebessg kocsik nehezebben rik el azt, gy gyakorlat nlkl nem rdemes hasznlni, mert ha falnak, vagy ellenfl jtkosnak tkznk, akkor lassan szerzi vissza a vgsebessgt. gy azrt itt is rdemes kisebb vgsebessg kocsival gyakorolni, amelyik knnyen visszaszerzi azt eseteges hiba esetben.
rdemes kln kiemelni a zent is, ami ugyan a ksbbi SNES jtkok zenjhez viszonytva meglehetsen egyszernek hangzik, de ez nem vletlen, ugyanis tj kopr s lakatlan mivoltt hivatott kihangslyozni. Ezt nagyban ellenslyozza az thangszeres hangzs (mgiscsak szintetiztorral vettk fel, nem beszlhetnk dobrl), ami nagyon ers, s kln kiemeli a jtk hangulatt. Olyannyira, hogy kln csak ezrt rdemes hallgatni a zenket nmagban. A zene ugyanis hivatalosan megjelent Japnban OST CD-knt, s azon jtkzenk kz tartozik, melyet sajtossgai okn rdemes nmagban is hallgatni brmelyik lejtszn.
Nem mehetnk el azonban a jtk hinyossgai mellett sem, ugyanis sokakat nem is a nehzsge vet vissza attl, hogy jobban elmerljn az F-Zero vilgban, hanem egyrszt a ltszlag kopr grafikai httr. A Nintendo nagyon jl kitallta a httrtrtnett a dolognak, de ha a realits talajn maradunk, akkor nem nehz kitallni, hogy ez egyrszt a Mode 7 trkk miatt van. Az F-Zero volt az els jtk, ahol ezt alkalmaztk, s valsznsthetleg nem ismertk ki annyira az ebben rejl extra lehetsgeket, hiszen pldul a Super Mario Kart mr egszen szp grafikval rendelkezik ugyanezen grafikai mdszer alkalmazsval. Az F-Zero esetben ezt mg nem alkalmaztk, aztn hogy ez tudatos volt, hogy szndkosan ilyen grafikai vilgot szntak a jtknak (ami a httrtrtnet alapjn logikus lenne), az titok marad. A msik ok, ami miatt nem terjedt el annyira a jtk, a tbbjtkos md hinya. Csak egyedl lehet jtszani, gy joggal gondolhatjk, hogy nincs annyi lehetsg a jtkban. Lnyegben ki lehet jelenteni, hogy ez a jtk a techdem mivolta mellett csak a technikai tuds elsajttsra szolgl, s csak ebbl fakad jtklmny, s nem a trsasgi jtkbl.
Lnyegben kijelenthet, hogy ez a jtk kizrlag hardcore jtkosoknak okoz igazn lmnyt, akiknek fontos a teljestmny s az elrt eredmny. k viszont nagyon megtalljk a szmtsukat, hiszen nehezebb fokozaton a gpi ellenfelek kegyetlenek. Neknk jnnek, kemnyen beelznek, nem utols sorban ahogy haladunk elre a bajnoksgokban, a plyk is gy nehezednek. Ott mr tnyleg izgalmass s kemnny vlik a verseny. De a befektetett munka megtrl, hiszen aki kitanulja a jtk minden csnjt-bnjt, az nemcsak ebben a jtkben r el kiemelked eredmnyt, hanem az itt megszerzett tapasztalatokat ms jtkokban is kamatoztathatja, hiszen pldul hihetetlen reflexre lehet szert tenni.
Remlhetleg azrt gy is bven vannak olyanok, akiket nem riaszt el a jtk. Nemcsak Super Nintendn szerezhet be a stuff, hanem digitlisan Wii, Wii U s New Nintendo 3DS Virtual Console-on is rendelkezsre ll a jtk.
Lers
A jtk hivatalos lersa a Nintendo weboldaln szabadon elrhet s letlthet.
Linkek
Hivatalos Nintendo profil | NintendoLife | MobyGames | GameFAQs | Wikipedia
|