Bár az F-Zero az első Super Nintendós játékok között van, de azért látszik, hogy nagyon kitett magáért a Nintendo többek között irányítás tekintetében, ugyanis hihetetlenül precíz a kezelés, és bizony annak elsajátítása kulcsfontosságú a versenyek megnyeréséhez. Itt szeretnék segítséget nyújtani benne nemcsak az alapvető kezelés ismertetésével, hanem néhány tippel, trükkel, amivel nagyobb esélyünk lesz a jobb helyezés eléréhez.
Gombkiosztás
-
Control Pad - Kanyarodás
Bal és jobb oldal: Kanyarodás
Felső gomb: A kocsi ugratáskor enyhén előredől, ezzel hamarabb ér földet, ugyanakkor sebzéssel és lassulással.
Alsó gomb: A kocsi ugratáskor enyhén hátradől, ezzel hosszabb ideig van levegőben, valamint sebzés és lassulás nélkül ér földet.
-
B-gomb - Gyorsítás
-
X- és Y-gombok - Fékezés
-
A-gomb - Extra sebesség, mely a második körtől használható.
A képernyő jobb-alsó sarkán látható három S betűből ha legalább az egyik zölden világít, akkor aktiválható. Ekkor kb. 4 másodpercig extra sebességet kapunk, amellyel még akkor sem lassulunk le, ha például durva felületen megyünk. Ez természetesen nem vonatkozik az ütközésekre.
-
L-gomb - Driftelés balra
-
R-gomb - Driftelés jobbra
A Drifteléssel az élesebb kanyarokat vehetjük be könnybben.
Tippek, trükkök
-
Nagyon fontos, hogy az extra sebességet lehetőség szerint a hosszú egyeneseknél használjuk. Nagyobb sebességnél az esetleges ütközésekkor ugyanis kocsink nagyobb erővel csapódik a falnak, vagy az ellenfél játékosnak, így a kocsi irányíthatatlanabb lesz, nehezebb lesz visszahozni egyenesbe. Nem utolsó sorban az extra sebesség sem hoz semmi előnyt.
-
Ha a nagy ütközés miatt irányíthatatlanná válik a kocsi, engedjük egy rövid időre a gázt. Ekkor a motor lelassul, csökken az ereje, így könnyebb lesz visszaszerezni az uralmat a jármű felett. Ha nyomva tartjuk a B-gombot, nem csökken a motor ereje, így ha nagy erővel vágódik neki a falnak, akkor az akkora erővel hathat a kocsira, hogy akár a pálya másik szélén köthetünk ki, az ottani falnak ütközve, így könnyen "tánc" lehet a vége a pálya egyik széléről a másikra, majd vissza.
-
Élesebb kanyart érdemes drifteléssel bevenni, vagy az A-gomb nyomkodásával. Ezzel ugyan kicsit veszít a sebességéből a kocsi, de könnyebben veszi be a kanyart. Valamint érdemes azt is számításba venni, hogy honnan indulunk el bevenni a kanyart. Javasolt kicsit a kanyarral ellentétes irányba menni az egyenesben, és onnan elindulni bevenni a kanyart. Így jobban rá lehet fordulni, és kanyart is jó eséllyel olyan ívben veszi be, hogy anélkül ráfordul a következő egyenesnek, hogy a falnak ütközne.
-
Ebben a játékban nincs úgy kifejezetten gyors indulás, mint egy átlag versenyjátékban. Verseny indulásakor, amikor számol vissza a játék, a "GO!" feliratnál érdemes megnyomni az A-gombot. Ekkor gyorsabban indul el a kocsi, kb. 250 km/h-val, ugyanakkor azonnal visszalassul kb. 70 km/h-ra, ezután kezd el fokozatosan gyorsulni.
-
Ugratóknál ügyeljünk arra, hogy a Control Padon az alsó gombot nyomva tartsuk, ezáltal hosszabb ideig leszünk a levegőben, és elkerüljük azt, hogy sebzéssel érjünk földet (Impact shock) és lelassuljunk. Ez különösen azoknál a pályáknál fontos, ahol ugratás után szakadék van. Van olyan pálya, ahol olyan hosszú a szakadék, hogy végig nyomva kell tartani az alsó gombot, különben biztos a zuhanás. Persze ahhoz, hogy hosszú ideig legyünk a levegőben, szükséges a megfelelő sebesség. Ha például ütközés miatt kisebb a sebességünk, az ugrató előtt használjuk fel az extra sebességet, hogy biztosan átérjünk a túlsó oldalra.
Ugratók a pályákon több helyen vannak. Nagyon vigyázzunk, hogy a levegőben is mindig a pálya felületén maradjunk, mert ha kiesünk oldalt a pályáról, akkor zuhanás a vége. Az ugrató egyébként megnöveli a sebességünket és ha ügyesen használjuk, nagyobb sebességgel folytatjuk a játékot utána.
|