2560-at runk, amikor is a legizgalmasabb autverseny az F-Zero bajnoksg. Ilyenkor sszegylik a lakossg apraja-nagyja, hogy egytt izguljanak kedvenckrt. s itt nagyon kemny verseny van: Alig kt msodperc alatt gyorsul fel a kocsi 400 km/h-ra, mindenki rlt sebessggel szguld az els helyrt. Az F-Zero a Super Nintendo nyitcme volt, s br fantasztikus jtk, kicsit rnyaljuk a kpet: Ez a jtk csupn techdemo, annak viszont fantasztikus! Ez a jtk csupn arra szolgl, hogy bebizonytsa, hogy a Mode 7 trkk hogy mkdik a gyakorlatban. Remekl, olyannyira, hogy most is lmny jtszani vele.
Csak kt jtkmd van: Grand Prix s Practice. A Grand Prix-n mehetnk rendes versenyt. Hrom bajnoksg van: Knight, Queen s King, mindegyikben 5-5 plya van. Ngy kocsi kzl vlaszthatunk. Ebben a jtkban is igaz az, hogy azon kocsiknak, melyeknek alacsonyabb a vgsebessgk, jobb a gyorsulsuk, s azon jrmveknek melyeknek magasabb a vgsebessgk, azok ltalban nehezebben rik el azt. Ugyanakkor az F-Zero kivtel atekintetben, hogy a nagy vgsebessg aut csak profiknak javasolt. Ebben a jtkban pont az a kocsi irnythat a legknnyebben, ezrt ritkn tkzik falnak. Emellett knnyen veszi be a kanyart is, gy knny elrni a maximlis sebessget. Viszont alapbl nagyon nehz a kezels. Meg lehet tanulni az irnytst, de sokat kell gyakorolni. A pontozs egyltaln nem szokvnyos. Nem mr minket a tbbi versenyzhz, minden egyes kr utn annak fggvgnyben kapunk pontszmot, hogy hnyadik helyen llunk ppen, amikor tlpjk a rajtvonalat. t krt megynk egy plyn, s a vgre is kapunk pontszmot. A plyk folyamatosan nehezednek, a Knight bajnoksgot viszonylag knny teljesteni, viszont a Queen-ben s a King-ben vannak olyan plyk, melyeken ppen, hogy vgig lehet menni. A kperny jobb-fels sarkn ugyanis lthatunk egy er-mtert, ami tkzskor folyamatosan cskken. Tallunk (jellemzen a plya elejn) egy llomst, ahol folyamatosan tltdhetnk fel, ugyanis ha elfogy az sszes energink, akkor felrobban a kocsin. Amennyiben szakadkba esnk, vagy nem tudunk tugrani egy akadlyt, a kocsink azonnal robban. Teht sokat kell gyakorolni, de ha rrznk a hangulatra, akkor inspirlan fog hatni a jtk nehzsge. Inspircira pedig szksg lesz. A gp minden plyn elmenti a tz legjobb idt. A Practice-ben, pedig ht plyn gyakorolhatunk. Kivlasztunk egy kocsit, majd, ha szeretnnk, egy rivlist, akit a gp fog irnytani. Ugyangy t krt megynk, s a legjobb tz idt elmenti a gp.
A jtk lnyegben ennyi. Egyszersge ellenre ellenre sok rajongja van s mg az is elnzhet, hogy nem fogunk gynyrkdni a grafikban. Mivel a Super Nintendo nyitcme volt, gy taln rthet, hogy a httr elgg szegnyes, ennl mg a Super Mario Kart is jobb. A kezels, ahogy rtam, elg nehz, sokat kell gyakorolni. Fleg akkor kemny, amikor egy ellenfl versenyzvel tkznk. s jogos az a gondolatunk, hogy az elttnk lev gpi jtkos szndkosan oda ll be, hogy neki tkzznk. tkzs utn nagyon nehz visszavenni az uralmat a kocsink felett. Az 15 plya megfelel az ekkori elvrsoknak, viszont lehetett volna ktjtkos md is. A zene viszont rdekes abbl a szempontbl, hogy nem vletlen, hogy a Super Smash Bros. Melee-ben a Mute City s a Big Blue plyk zeni hallhat, a tbbi egyltaln nem hangslyos, ezltal nem marad meg az emberben. Br vannak hibi a jtknak, mgis jtszatja magt, mert rendkvl hangulatos. Valahogy adja magt, hogy merljnk el a jtkban, s lvezzk, a hibkat pedig nzzk el. Magasan ajnlott jtk!
|
Grafika: 7/10
Jtszhatsg: 7/10
Szavatossg: 7/10
Kihvs: 9/10
Zene / Hang: 7/10
Hangulat: 10/10
+ A Mode 7 trkk nagyszer bemutatsa
+ Vltozatos plyk
+ Kellkppen nehz
+ Nagyszer versenyek
– Csak ne lenne magnyos jtk
82%
|
|