Foldal
 
F-Zero
 
F-Zero X
 
F-Zero GX
 
F-Zero 99
 
Jtkmdok

A jtkban ktfle mdon van lehetsgnk jtszani: Grand Prix s Practice. Kzlk a cmkpernyn vlaszhatunk. Ezeket mind csak egyedl jtszhatjuk, nincs lehetsg tbbjtkos mdra.

Grand Prix

Ez a f jtkmd, itt lehet nagydjat jtszani. Gpi jtkosok ellen mrjk ssze versenyzi kpessgnket klnbz plykon. A jtkban sszesen 15 plya van, ezek hrom bajnoksgra vannak felosztva, az albbiakra:

  • Knight League
  • Queen League
  • King League

Az els bajnoksg viszonylag egyszernek mondhat, br mr itt is sokat kell gyakorolni ahhoz, hogy j eremnyt rjnk el. A Knight League-nl lehetsgnk van kiismerni a kocsik kpessgt, illetve hogy melyik hogy rdemes bevenni. A msodik s a harmadik bajnoksg pedig szinte kivitelezhetetlen anlkl, hogy ne ismernnk ki a kezelst.

Termszetesen knnyebb tehetjk magunknak a jtkot azltal, hogy a kpessgnknek megfelel mestersges intelligencit lltunk be a gpi jtkosoknak, melyek az albbiak lehetnek:

  • Beginner
  • Intermediate
  • Expert

s sikerl teljesteni az Expert fokozatot, akkor megnylik a Master nehzsgi szint. Ez az egyetlen megnyithat titok a jtkban. Tbb zben ki volt emelve a jtk nehzsge, ez tnyleg olyan, ahol mg az egybknt jobb jtkosoknak is, akiknek ms versenyjtk nem okoz nehzsget els idkben sem, rdemes nekik is a Beginner nehzsgi szinttel kezdeni, mert a gpi ellenfl jtkosok mr itt sem bnnak velnk kesztys kzzel, msrszt meg bizonyos plykon olyan kanyarok vannak, hogy azokat kln rdemes begyakorolni, hogy nehezebb szinten ezek mr ne okozzanak problmt.

Jtkszablyok

rdemes kln kiemelni a jtkszablyokat, mert az meglehetsen sajtsgosra sikeredett. A verseny rendszere angolosan fogalmazva "elimincis", ami azt jelenti, hogy minden egyes kr utn el kell rni egy bizonyos helyezst, ahhoz, hogy tovbb jtszhassunk. Ha nem rjk el azt, kizrnak minket a versenybl. Minden egyes kr utn jobb helyezst kell elrni, hogy tovbb folytassuk a versenyt. Egy verseny t krs, s az albbi helyezseket kell teljesteni ahhoz, hogy tovbb jtszhassunk:

  • 1. kr: 15. hely
  • 2. kr: 10. hely
  • 3. kr: 7. hely
  • 4. kr: 5. hely
  • 5. kr: 3. hely

Az els krt nem lesz nehz teljesteni, mivel sszesen 15-en indulunk, viszont ha a 2. kr utn pldul a 11. helyen megynk t a clvonalon, akkor vget r szmunkra a verseny. Diszkvalifiklnak minket s elvesztnk egy letet. A gp ugyanis letet szmol. Alapbl hrom lettl indulunk, s ha elvesztjk mindet, akkor vge van a jtknak.

s nemcsak ez az egyetlen mdja, hogy elvesztsnk egy letet. A kperny jobb-fels sarkn ltunk egy cskot. Ez az gynevezett "Energia-mter", ami az aut llapott mutatja. A plykon klnbz csapdk vannak elhelyezve: Aknk, anti-gravicis fnysugr, mgnesek, amiknek ha nekimegynk, vagy meglknek minket, vagy kzvetlen sebzst okoznak, amitl fogy az energia-mter. A plyk szlei elektromossggal vannak tltve. Ha nekitkznk, szintn energit vesztnk, de ugyangy jrunk, ha nekimegynk egy ellenfl jtkosnak (vagy k jnnek neknk), ami azrt is problms, mert ha oldalra lknek meg, onnan nehz helyrerzni a kocsinkat, gy onnan is tkzhetnk falnak, vagy akadlynak. Azt gondolhatnnk, hogy ahogy megynk elre a versenyben, gy lesz egyre knnyebb, mert a mr kiesett gpi jtkosok nem jtszanak, de ez sajnos nem gy van. Br tnyleg nem versenyeznek, ettl fggetlenl a plyn maradnak. Nekik ms funkcijuk van: Akadlyozni minket. s ezrt mindent megtesznek. gy kijelenthet, hogy nemhogy nem knnyebb lesz a verseny, hanem nehezebb, hiszen k egyre tbben vannak, a jobb helyezseket meg ennek okn egyre nehezebb lesz elrni.

Kln "POWER DOWN" felirattal jelzi a gp, ha mr kevs energia maradt. Ha az elfogy, akkor felrobban a kocsink, szintn elvesztettnk egy letet. Ugyangy elvesztnk egy letet, ha kiesnk a plyrl.

Szintn nehezts, hogy a plya nemcsak sima borts lehet, hanem csszs, jeges, valamint nhol durva borts, amik lasstanak s nehzz teszik az irnytst.

Van lehetsg arra, hogy tltsk az energinkat. Jellemzen a plya elejn tallhat egy kis energiatlt lloms, ha azon tmegynk, akkor megjelenik flttnk egy kis gpezet, ami sugrral feltlt minket. Erre kln szksgnk lesz, viszont nhny tized msodpercbe telik, mire a gp flnk rkezik, gy a tlts valjban egy kicsivel rvidebb ideig tart, amit nehzsgnek lehet mondani, hiszen ilyen gyors versenynl minden egyes tized msodperc szmt.

Minden kr utn kapunk egy gynevezett "Speed Boost"-ot, amit a kperny jobb-als sarkn lev "S" bet sznezve jelez. Hrom darab "S" bet lthat, ami azt jelenti, hogy egyszerre maximum hrom extra sebessg trolhat. Ezeket az A-gombbal lehet aktivlni, gy egy rvid idre extra gyors sebessggel mehetnk. Ez ugyan j dolog, mert nagyon kell vigyzni, hiszen azzal, hogy gyorsabban megynk, nagyobb vben veszi be a jrm a kanyarokat, gy az lesebb kanyarokkal komoly problmnk lehet. rdemes a hossz egyenesekre tartogatni.

Pontozs

Szmol pontokat a jtk, de azt sem szokvnyos mdon teszi, ugyanis nem felttlen a tbbiekhez kpest pontoz minket a gp. Nem ltunk pontszmok alapjn helyezst, hanem minden minden egyes megtett kr utn pontot kapunk, hogy mennyit, az attl fgg, hnyadik helyen megynk t a clvonalon.

  • 1. hely: 900 pont
  • 2. hely: 600 pont
  • 3. hely: 400 pont
  • 4. vagy rosszabb hely: 200 pont

Kln pont jr, egy-egy verseny befejezsrt. Itt rtelemszeren magasabb pontszmokat osztanak:

  • 1. hely: 2.500 pont
  • 2. hely: 1.500 pont
  • 3. hely: 1.000 pont

Ha sikerl 10.000 pontot sszegyjteni egy lettel gazdagszunk. Egy teljes nagydj alatt maximlisan 30.500 pont szerezhet. A plyk els ngy krn, ha els helyen vgznk, akkor sszesen 3.600 pontot kapunk, s ha sikerl 1. helyre bernnk akkor 6.100 pontunk lesz sszesen egy verseny alatt, egy nagydj pedig 5 versenybl ll.

s mivel nem a tbbiekhez mri az eredmnynket a gp, ezrt a nagydj utn nincs vgs eredmnyhirdets. Lnyegben azzal megnyertnk egy nagydjat, hogy ha mind az t plyn az els hrom helyen vgeztnk, gy a jtk teljestettnek veszi a versenynket. Az tdik plya utn megmutatja a gp, hnyadik helyen vgeztnk a klnbz plykon, de nemcsak a vgeredmnyt, hanem a rszidket s a rszhelyezseket is ismerteti velnk. Ezutn a Records menbe irnyt t minket a gp, ha egy plyn legjobb idt teljestettnk, azt kln jelzi, s meg is nzhetjk. A jtk a 10 legjobb idt trolja el minden egyes plyn.

Master nehzsgi szint

Ha Expert fokozaton is sikerlt teljesteni a klnbz bajnoksgokat, akkor megjelenik a Master nehzsgi szint, ami mr tnyleg brutlisnak szmt. Aki szereti a jtkokban a kihvsokat, az biztosan megtallja a szmtst ezen a nehzsgi szinten. A gpi jtkosok effektve gyorsabbak, mint mi, s mindent megtesznek azrt, hogy ellehetetlentsk a versenynket. Viszont ha ezen a szinten is sikerl teljesteni minden bajnoksgot, akkor zenetet kapunk Captain Falcon-tl, s F-Zero mesterek vagyunk. Ami tle kln elismersnek szmt, hiszen a mottja a kvetkez: "Ktfle jtkos ltezik: n s a vesztesek!"

Practice

Ez a versenyjtkok idmr versenye. Ezt a jtkmdot szoks "tugrani", nem foglalkozni vele, pedig nagyon hasznos, mert nagyon jl ki lehet ismerni vele az adott plya sajtossgait idelis krlmnyek kztt, hiszen itt csak egyedl jtszunk. Illetve bellthatunk magunknak egy ellenfl gpi jtkost. csak meghatrozott mestersges intelligencin jtszik ellennk, s ugyangy akadlyoz minket, mint valdi versenyen. gy a Practice md j arra, hogy egyedl magunkban kiismerjk az adott plyt, illetve hogy a mr elsajttott kpessgeket hogyan tudjuk alkalmazni gpi jtkos mellett tt nlkl.

A jtk ugyangy megy, mint a versenyen, teht kapunk extra sebessget, szmol sebzseket is, s ugyangy t krs egy menet. rdemes itt sokat gyakorolni, ugyanis kiismerhetjk az adott plya sajtossgait: Hol hogyan rdemes bevenni a kanyarokat, s hol alkalmazhatjuk az extra sebessget nagy biztonsggal.

Ami htrny, hogy az sszesen 15 plybl csupn 7 plyn lehet gyakorolni:

  • Mute City I
  • Big Blue
  • Sand Ocean
  • Death Wind I
  • Silence
  • White Land I
  • Port Town II

sszesen 9 fle plya van, a Red Canyon s a Fire Field plykon sajnos nem lehet gyakorolni.

Ez itt elrt legjobb idket is elmenti a jtk. Ezeket szintn a Records-ban lehet megnzni. A legjobb idket egybeveti a gp a Grand Prix-n elrt idkkel. Ezek kztt szn szerint tesz klnbsget a jtk: A Nagydjon elrt idket rzsasznnel jelzi, mg az Practice-ben elrteket zlddel. Valamint azt is lthatjuk az ideredmny mellett, hogy azt melyik kocsival rtk el, gy azt is felmrhetjk, hogy melyik kocsival melyik plyn tudunk a legjobb eredmnyt elrni.

 
F-Zero: Maximum Velocity
 
F-Zero GP Legend
 
F-Zero Climax
 
F-Zero oldalak
 
Tovbbi oldalaim
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Ltogatk
Induls: 2024-02-09
 

HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    "TEKERJ VISSZA" - RÉGI KERÉKPÁROK IDÕSZAKI KIÁLLÍTÁSA - BAJA TÜRR ISTVÁN MÚZEUM    *****    Naruto rajongói oldal! Felkerült John Man Ninja címû könyvének elsõ fejezete. Olvass, Filmezz, Tanulj!! KONOHA.HU    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG