Főoldal
 
F-Zero
 
F-Zero X
 
F-Zero GX
 
F-Zero 99
 
Játékmódok

A játékban kétféle módon van lehetőségünk játszani: Grand Prix és Practice. Közülük a címképernyőn válaszhatunk. Ezeket mind csak egyedül játszhatjuk, nincs lehetőség többjátékos módra.

Grand Prix

Ez a fő játékmód, itt lehet nagydíjat játszani. Gépi játékosok ellen mérjük össze versenyzői képességünket különböző pályákon. A játékban összesen 15 pálya van, ezek három bajnokságra vannak felosztva, az alábbiakra:

  • Knight League
  • Queen League
  • King League

Az első bajnokság viszonylag egyszerűnek mondható, bár már itt is sokat kell gyakorolni ahhoz, hogy jó ereményt érjünk el. A Knight League-nél lehetőségünk van kiismerni a kocsik képességét, illetve hogy melyik hogy érdemes bevenni. A második és a harmadik bajnokság pedig szinte kivitelezhetetlen anélkül, hogy ne ismernénk ki a kezelést.

Természetesen könnyebbé tehetjük magunknak a játékot azáltal, hogy a képességünknek megfelelő mesterséges intelligenciát állítunk be a gépi játékosoknak, melyek az alábbiak lehetnek:

  • Beginner
  • Intermediate
  • Expert

És sikerül teljesíteni az Expert fokozatot, akkor megnyílik a Master nehézségi szint. Ez az egyetlen megnyitható titok a játékban. Több ízben ki volt emelve a játék nehézsége, ez tényleg olyan, ahol még az egyébként jobb játékosoknak is, akiknek más versenyjáték nem okoz nehézséget első időkben sem, érdemes nekik is a Beginner nehézségi szinttel kezdeni, mert a gépi ellenfél játékosok már itt sem bánnak velünk kesztyűs kézzel, másrészt meg bizonyos pályákon olyan kanyarok vannak, hogy azokat külön érdemes begyakorolni, hogy nehezebb szinten ezek már ne okozzanak problémát.

Játékszabályok

Érdemes külön kiemelni a játékszabályokat, mert az meglehetősen sajátságosra sikeredett. A verseny rendszere angolosan fogalmazva "eliminációs", ami azt jelenti, hogy minden egyes kör után el kell érni egy bizonyos helyezést, ahhoz, hogy tovább játszhassunk. Ha nem érjük el azt, kizárnak minket a versenyből. Minden egyes kör után jobb helyezést kell elérni, hogy tovább folytassuk a versenyt. Egy verseny öt körös, és az alábbi helyezéseket kell teljesíteni ahhoz, hogy tovább játszhassunk:

  • 1. kör: 15. hely
  • 2. kör: 10. hely
  • 3. kör: 7. hely
  • 4. kör: 5. hely
  • 5. kör: 3. hely

Az első kört nem lesz nehéz teljesíteni, mivel összesen 15-en indulunk, viszont ha a 2. kör után például a 11. helyen megyünk át a célvonalon, akkor véget ér számunkra a verseny. Diszkvalifikálnak minket és elvesztünk egy életet. A gép ugyanis életet számol. Alapból három élettől indulunk, és ha elvesztjük mindet, akkor vége van a játéknak.

És nemcsak ez az egyetlen módja, hogy elveszítsünk egy életet. A képernyő jobb-felső sarkán látunk egy csíkot. Ez az úgynevezett "Energia-méter", ami az autó állapotát mutatja. A pályákon különböző csapdák vannak elhelyezve: Aknák, anti-gravicáiós fénysugár, mágnesek, amiknek ha nekimegyünk, vagy meglöknek minket, vagy közvetlen sebzést okoznak, amitől fogy az energia-méter. A pályák szélei elektromossággal vannak töltve. Ha nekiütközünk, szintén energiát veszítünk, de ugyanígy járunk, ha nekimegyünk egy ellenfél játékosnak (vagy ők jönnek nekünk), ami azért is problémás, mert ha oldalra löknek meg, onnan nehéz helyrerázni a kocsinkat, így onnan is ütközhetünk falnak, vagy akadálynak. Azt gondolhatnánk, hogy ahogy megyünk előre a versenyben, úgy lesz egyre könnyebb, mert a már kiesett gépi játékosok nem játszanak, de ez sajnos nem így van. Bár tényleg nem versenyeznek, ettől függetlenül a pályán maradnak. Nekik más funkciójuk van: Akadályozni minket. És ezért mindent megtesznek. Így kijelenthető, hogy nemhogy nem könnyebb lesz a verseny, hanem nehezebb, hiszen ők egyre többen vannak, a jobb helyezéseket meg ennek okán egyre nehezebb lesz elérni.

Külön "POWER DOWN" felirattal jelzi a gép, ha már kevés energia maradt. Ha az elfogy, akkor felrobban a kocsink, szintén elvesztettünk egy életet. Ugyanígy elvesztünk egy életet, ha kiesünk a pályáról.

Szintén nehezítés, hogy a pálya nemcsak sima borítású lehet, hanem csúszós, jeges, valamint néhol durva borítású, amik lassítanak és nehézzé teszik az irányítást.

Van lehetőség arra, hogy töltsük az energiánkat. Jellemzően a pálya elején található egy kis energiatöltő állomás, ha azon átmegyünk, akkor megjelenik fölöttünk egy kis gépezet, ami sugárral feltölt minket. Erre külön szükségünk lesz, viszont néhány tized másodpercbe telik, mire a gép fölénk érkezik, így a töltés valójában egy kicsivel rövidebb ideig tart, amit nehézségnek lehet mondani, hiszen ilyen gyors versenynél minden egyes tized másodperc számít.

Minden kör után kapunk egy úgynevezett "Speed Boost"-ot, amit a képernyő jobb-alsó sarkán levő "S" betű színezve jelez. Három darab "S" betű látható, ami azt jelenti, hogy egyszerre maximum három extra sebesség tárolható. Ezeket az A-gombbal lehet aktiválni, így egy rövid időre extra gyors sebességgel mehetünk. Ez ugyan jó dolog, mert nagyon kell vigyázni, hiszen azzal, hogy gyorsabban megyünk, nagyobb ívben veszi be a jármű a kanyarokat, így az élesebb kanyarokkal komoly problémánk lehet. Érdemes a hosszú egyenesekre tartogatni.

Pontozás

Számol pontokat a játék, de azt sem szokványos módon teszi, ugyanis nem feltétlen a többiekhez képest pontoz minket a gép. Nem látunk pontszámok alapján helyezést, hanem minden minden egyes megtett kör után pontot kapunk, hogy mennyit, az attól függ, hányadik helyen megyünk át a célvonalon.

  • 1. hely: 900 pont
  • 2. hely: 600 pont
  • 3. hely: 400 pont
  • 4. vagy rosszabb hely: 200 pont

Külön pont jár, egy-egy verseny befejezéséért. Itt értelemszerűen magasabb pontszámokat osztanak:

  • 1. hely: 2.500 pont
  • 2. hely: 1.500 pont
  • 3. hely: 1.000 pont

Ha sikerül 10.000 pontot összegyűjteni egy élettel gazdagszunk. Egy teljes nagydíj alatt maximálisan 30.500 pont szerezhető. A pályák első négy körén, ha első helyen végzünk, akkor összesen 3.600 pontot kapunk, és ha sikerül 1. helyre beérnünk akkor 6.100 pontunk lesz összesen egy verseny alatt, egy nagydíj pedig 5 versenyből áll.

És mivel nem a többiekhez méri az eredményünket a gép, ezért a nagydíj után nincs végső eredményhirdetés. Lényegében azzal megnyertünk egy nagydíjat, hogy ha mind az öt pályán az első három helyen végeztünk, így a játék teljesítettnek veszi a versenyünket. Az ötödik pálya után megmutatja a gép, hányadik helyen végeztünk a különböző pályákon, de nemcsak a végeredményt, hanem a részidőket és a részhelyezéseket is ismerteti velünk. Ezután a Records menübe irányít át minket a gép, ha egy pályán legjobb időt teljesítettünk, azt külön jelzi, és meg is nézhetjük. A játék a 10 legjobb időt tárolja el minden egyes pályán.

Master nehézségi szint

Ha Expert fokozaton is sikerült teljesíteni a különböző bajnokságokat, akkor megjelenik a Master nehézségi szint, ami már tényleg brutálisnak számít. Aki szereti a játékokban a kihívásokat, az biztosan megtalálja a számítását ezen a nehézségi szinten. A gépi játékosok effektíve gyorsabbak, mint mi, és mindent megtesznek azért, hogy ellehetetlenítsék a versenyünket. Viszont ha ezen a szinten is sikerül teljesíteni minden bajnokságot, akkor üzenetet kapunk Captain Falcon-tól, és F-Zero mesterek vagyunk. Ami tőle külön elismerésnek számít, hiszen a mottója a következő: "Kétféle játékos létezik: Én és a vesztesek!"

Practice

Ez a versenyjátékok időmérő versenye. Ezt a játékmódot szokás "átugrani", nem foglalkozni vele, pedig nagyon hasznos, mert nagyon jól ki lehet ismerni vele az adott pálya sajátosságait ideális körülmények között, hiszen itt csak egyedül játszunk. Illetve beállíthatunk magunknak egy ellenfél gépi játékost. Ő csak meghatározott mesterséges intelligencián játszik ellenünk, és ugyanúgy akadályoz minket, mint valódi versenyen. Így a Practice mód jó arra, hogy egyedül magunkban kiismerjük az adott pályát, illetve hogy a már elsajátított képességeket hogyan tudjuk alkalmazni gépi játékos mellett tét nélkül.

A játék ugyanúgy megy, mint a versenyen, tehát kapunk extra sebességet, számol sebzéseket is, és ugyanúgy öt körös egy menet. Érdemes itt sokat gyakorolni, ugyanis kiismerhetjük az adott pálya sajátosságait: Hol hogyan érdemes bevenni a kanyarokat, és hol alkalmazhatjuk az extra sebességet nagy biztonsággal.

Ami hátrány, hogy az összesen 15 pályából csupán 7 pályán lehet gyakorolni:

  • Mute City I
  • Big Blue
  • Sand Ocean
  • Death Wind I
  • Silence
  • White Land I
  • Port Town II

Összesen 9 féle pálya van, a Red Canyon és a Fire Field pályákon sajnos nem lehet gyakorolni.

Ez itt elért legjobb időket is elmenti a játék. Ezeket szintén a Records-ban lehet megnézni. A legjobb időket egybeveti a gép a Grand Prix-n elért időkkel. Ezek között szín szerint tesz különbséget a játék: A Nagydíjon elért időket rózsaszínnel jelzi, míg az Practice-ben elérteket zölddel. Valamint azt is láthatjuk az időeredmény mellett, hogy azt melyik kocsival értük el, így azt is felmérhetjük, hogy melyik kocsival melyik pályán tudunk a legjobb eredményt elérni.

 
F-Zero: Maximum Velocity
 
F-Zero GP Legend
 
F-Zero oldalak
 
További oldalaim
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Látogatók
Indulás: 2024-02-09
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!