Sokan szerettk a Game Boy Advance-et, azon kevs konzolok egyike, mely osztatlan szeretetnek rvendett. Ennek egyik oka, a szmtalan jtk, mivel a kzikonzolra knny volt fejleszteni, ezrt sokan kivettk a rszket a sikerbl. A msik pedig, hogy nem volt igazi vetlytrsa, a Sony csak ksbb jtt r, hogy hopp, ha a Nintendnak ilyen jl megy a kzikonzolok piacn, akkor k is megvetik ott a lbukat. De azta is a Nintendo privilgiuma maradt a kzikonzol, melynek egyike a Game Boy Advance, mely eldeinl mr jval fejlettebb volt technikailag eldeinl, ezrt alkalmas volt ksrletezsre is.
Ennek egyik gymlcse az F-Zero: Maximum Velocity, mely hovatovbb nyitcm lett. s mltn regbti a kis kzikonzol hrnevt. Rviden sszefoglalva egy olyan jtk lett, mely hibi ellenre is jtszatja magt. A sorozat nem lett annyira ismert, ezrt gyorsan fussuk is t, hogy mirl van sz: Futurisztikus autverseny, az SNES-es vltozat konkrtan a XXVI. szzadban jtszdik. Azt mr az elejn rezhetjk, hogy ez nem egy Mario Kart, itt sokkal komolyabb a verseny, s trgyak nlkl is szivatsabb. A jtk intro video nlkl fogad, egybl a cmkpernyt lthatjuk. Hrom mentsi lehetsgnk van, utna kezddhet is a buli. Alapbl 15 plya nylik meg, ezek hrom csoportra vannak osztva: Pawn, Knight s Bishop. Majd a gpi jtkosok mestersges intelligencija llthat be. Mindenkppen ajnlott a beginner-rel kezdeni, mert garantlhatom, hogy az irnyts megszoksa is kln kaland lesz. De csak szpen lassan: Az A-gombbal adunk gzt, a B-vel fkeznk, az L-lel balra, mg az R-rel balra driftelnk. A kt fels gomb egyszerre trtn megnyomsra pedig extra sebessget adhatunk kocsinknak, melybl termszetesen korltozott mennyisg ll rendelkezsre. Az els plyk viszonylag knnyek, arra szolglnak, hogy megszokjuk az irnytst, s rrezznk a jtk zre, aztn jnnek az sszetettebb kanyarok, melyeket egyb elemek is neheztenek. Ott van pldul az ugrpanel, mely ltal mindig sebessgvesztssel s sebzdssel rnk fldet. Ezt gy tudjuk kikerlni, ha nyomva tartjuk a Control Padon az als gombot, amikor ugrunk. A msik a gyorstpanel, mely termszetesen extra sebessget ad egy kis idre, nem is kicsit. Ez akkor problms, ha les kanyarok kvetik, akkor szinte biztos, hogy az rammal tlttt plya szlnek tkznk. Ott vannak mg a lasst buckk, s ne beszljnk a robban csapdkrl is, melyek nemcsak sebeznek minket, hanem elektromos tltst hagynak maguk utn, veszlyes jra odamenni. Sebzsek ebben az F-Zerban is vannak, hiszen van egy energiamr csk, ami folyamatosan fogy, ha kros hatsnak tesszk ki a jrgnyunkat. Ha megjelenik a “LOW POWER” felirat, akkor cskken a kocsink maximlis sebessge, vgl robbanssal vgezzk be, ha nem tudjuk idben feltlteni a kocsinkat az ltalban plyk elejn lev tltllomson.. A msik nagy nehzsge a jtknak, hogy nem mindegy, hogy hnyadik helyen llunk, ugyanis t krs egy verseny, s ahogy megynk elre, gy cskken azon versenyzk szma, akik tovbb mehetnek. 15-en indulunk neki a versenynek, az utols krre mr csak hrman maradunk. Persze a tbbiek sem tnnek el, nekik is megvan a dolguk: Akadlyoznak minket. Habr knnyen lehagyhatjuk ket, mgis jogos az a gondolat, hogy szndkosan ott vannak, ahova mi mennnk idelis esetben. Szndkosan van gy, ezzel is megneheztve a versenyt. Mint ahogy a tbbi aut is, akik mg versenyben vannak, ltalban htulrl meglknek minket, vagy ha elttnk vannak, gy llnak be, hogy tkzznk velk. Ezrt nagyon veszlyes alacsony energin lenni, mert ha cskken a vgsebessgnk, akkor biztos, beelznek s elbb fogjuk befejezni a jtkot, s az nem gy lesz, ahogy elterveztk.
Taln riasztlag hangzik, hogy ennyire nehz jtk. Valban nem lesz knny menet, de ha ennek ellenre megszeretjk a jtkot, s kzdnk, akkor meglesz a ltszatja. Na meg ott a Training is, ahol egy ltalunk kivlasztott plyn gyakorolhatunk. Itt nemcsak a rendelkezsre ll ngy aut kzl vlaszthatunk, hanem azt is, hogy legyen-e gpi ellenfelnk, ha igen, milyen szinten legyen, s hogy melyik kocsival menjen. Ez az id is beleszmt a statisztikba, melyet a cmkpernyn a Rankings-ben nzhetnk meg. Lnyegben csak ezrt megy a jtk, ugyanis pontot nem szmol a gp, s a nagydj (Grand Prix) vgn nincs serlegoszts sem, s az sem mentdik el, hogy hnyadik helyen vgeztnk. Viszont jtszhatunk tbben is, persze most is az van, hogy az a csoport jr jobban, amely mindegyik tagjnak megvan a jtk, akkor lehet teljes rtk versenyt jtszani. Ezek szintn t krsek, s ha elvesztennk az sszes energinkat, robbans utn visszatrnk, s folytathatjuk a versenyt. Ha egy kazettja van a csapatnak, akkor csak egy plyn mehetnk, egyfle kocsi klnbz sznrnyalatival. Ha sikerlt mind a 15 plyn j eredmnyt elrni, akkor megnylik a Championship jtkmd, ahol egy Time Attack-en bell az addig elrt legjobb eredmnynkkel mrhetjk ssze magunkat, s akr a plyn is lehet szellemknt. Itt tudunk legjobb idt cserlni.
sszegezznk ht. Jogos lehet az a kritika, hogy kevs a lehetsg, s nincs igazi ttje a jtknak, de az F-Zero soha nem errl volt hres. Ez a jtk a hangulatval jtszatja magt. A grafika nincs a topon, de betudhatjuk annak, hogy a GBA els jtkainak egyike volt. Ha a Super Nintends rszen mg dolgoztak volna, s 1994-1995 krl jelent volt meg, az nzett volna ki gy. Az irnytst nagyon kell szokni, a zene alapbl j, viszont tbb kzlk depresszv hangulat. Ezek olyan furcsa rzetet keltenek, mert alapveten dinamikusak, ahogy a jtk megkvnja, de nmelyek negatv rzetet kelthetnek bennnk. A jtkot egyrtelmen a hangulata viszi el, valamint a nehzsge, ha inspirlan hat rnk. s most mr nemcsak GBA-n jtszhatjuk, hanem ott van 3DS Virtual Console-on Ambassadoroknak, de akik kiszorultak ebbl, azoknak magasan ajnlott a Wii U-ra kitett jtkot letlteni.
|
Grafika: 7/10
Jtszhatsg: 7/10
Szavatossg: 7/10
Kihvs: 10/10
Zene / Hang: 7/10
Hangulat: 10/10
+ Kellkppen nehz
+ Nagyon hangulatos
+ Kellemes grafika
– Kevs lehetsg
– Depresszv zene
84%
|
|