Az F-Zero: Maximum Velocity br nem annyira nehz, mint a Super Nintends eldje, de legalbb annyira fontos az irnyts megfelel s precz elsajttsa, mint a korbbi jtkban. Nagyobb nehzsgi szinten ugyanis gyorsabbak a gpi jtkosok, a mi sebessgnk pedig nem vltozik. Ezt a megfelel irnytssal tudjuk kikszblni, kulcsfontossg, hogy a kanyart jl vegyk be.
Mivel kevesebb gomb van a Game Boy Advance-en, ezrt a gombkioszts is nmileg ms, de ami nagy elny, hogy az Options menben tbb belltsi lehetsg van a gombkiosztsra. Itt az alapvet, els gombkioszts lesz olvashat, de az alatta lev tblzaton a tbbi is listzva lesz.
Gombkioszts
-
Control Pad - Kanyarods
Jtkon kvl: Menben kivlaszts
Bal- s jobb oldal: Kanyarods
Als gomb: A kocsi ugratskor enyhn htradl, ezzel hosszabb ideig van levegben, s sebessgveszts- s sebzs nlkl r fldet.
-
A-gomb - Gyorsts
Jtkon kvl: Kivlaszts elfogadsa
-
B-gomb - Fkezs
Jtkon kvl: Kivlaszts trlse, valamint jtkmdbl val kilps
-
L-gomb - Driftels balra
-
R-gomb - Driftels jobbra
-
L+R-gomb - Extra sebessg aktivlsa
Ez a msodik krtl hasznlhat, amikor a kperny jobb-als sarkn lev hrom S bet kzl legalbb az egyik zlden vilgt, akkor hasznlhat. Ekkor egy rvid idre extra sebessget kapunk, s mg akkor sem lassulunk le, ha durva felleten megynk. Ez termszetesen nem vonatkozik az tkzsekre.
-
START-gomb - A jtk szneteltetse
-
SELECT-gomb - A demo megtekintse.
Csak a cmkpernynl lehet aktivlni.
Az A + B + START + SELECT gombok egyszerre trtn lenyomsakor RESET-eljk a jtkot.
Tovbbi gombkiosztsi lehetsgek
Az Options menben tbbfle, sszesen hat gombkiosztsi lehetsg kzl lehet vlasztani. Ezek itt lthatk listba szedve.
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Gyorsts |
A |
B |
A |
B |
A |
B |
|
Fkezs |
B |
A |
L+R |
L+R |
B |
A |
|
Extra sebessg |
L+R |
L+R |
B |
A |
F |
F |
Magyarzat:
A: A-gomb
B: B-gomb
L+R: L+R-gombok egyttes hasznlata
F: Fels gomb a Control Padon.
Tippek, trkkk
Mivel az irnyts, egyltaln a jtk fizikja nagyon hasonlt a Super Nintends F-Zero jtkhoz, ezrt az ott felsorolt tippek, trkkk szinte mind vonatkoznak ide is, nmi mdostssal.
-
Nagyon fontos, hogy az extra sebessget lehetsg szerint a hossz egyeneseknl hasznljuk. Nagyobb sebessgnl az esetleges tkzsekkor ugyanis kocsink nagyobb ervel csapdik a falnak, vagy az ellenfl jtkosnak, gy a kocsi irnythatatlanabb lesz, nehezebb lesz visszahozni egyenesbe. Nem utols sorban az extra sebessg sem hoz semmi elnyt. Ami rdekessg, hogy minden egyes kocsinak ms s ms a maximlis sebessge, valamint annak ideje is ms. Azoknl a plyknl, ahol nem annyira hossz a clegyenes, vagy les kanyar jn utna, ott rdemes olyan kocsit vlasztani, amelyiknek rvidebb az extra sebessg ideje. Ezeknek ltalban nagyobb is a vgsebessge, gy nem vesztnk sokat. Viszont, ha olyan kocsival megynk, amelyiknak sokig tart az extra sebessge, j esllyel csak gy tudjuk bevenni a kanyart, ha falnak tkznk, gy nagyobb lehet a vesztesg.
-
Ha a nagy tkzs miatt irnythatatlann vlik a kocsi, engedjk egy rvid idre a gzt. Ekkor a motor lelassul, cskken az ereje, gy knnyebb lesz visszaszerezni az uralmat a jrm felett. Ha nyomva tartjuk az A-gombot, nem cskken a motor ereje, gy ha nagy ervel vgdik neki a falnak, akkor az akkora ervel hathat a kocsira, hogy akr a plya msik szln kthetnk ki, az ottani falnak tkzve, gy knnyen "tnc" lehet a vge a plya egyik szlrl a msikra, majd vissza.
-
A kocsi a verseny indulsakor hromfle mdon tud rajtolni. Van a rendes rajt, amikor indulskor nyomjuk meg az A-gombot. Ekkor kb 4-5 msodperc alatt ri el a vgsebessget a kocsi. A msodik a kiugrs, amikor a kocsi hirtelen kb. 630 km/h-on indul el, majd lelassul kb. 330 km/h-ra, s innen ri el a vgsebessget. Ez a legjobb lehetsg. A harmadik lehetsg pedig amikor beragad a kocsi a rajtnl. Ekkor ugyan szintn felgyorsul 630 km/h-ra a kocsi, de utn fokozatosan lelassul egszen kb. 70 km/h-ig, s onnan kell felhozni. Ez kb. 10 msodpercig tart. Mindegyik kocsi mskpp indul el rajtkor, ezekrl rszletesen a "Jtszhat kocsik" menpont alatt lehet olvasni.
-
lesebb kanyart rdemes driftelssel bevenni, vagy az A-gomb nyomkodsval. Ezzel ugyan kicsit veszt a sebessgbl a kocsi, de knnyebben veszi be a kanyart. Valamint rdemes azt is szmtsba venni, hogy honnan indulunk el bevenni a kanyart. Szmtsuk ki a fktvot. Javasolt kicsit a kanyarral ellenttes irnyba menni az egyenesben, s onnan elindulni bevenni a kanyart. gy jobban r lehet fordulni, s kanyart is j esllyel olyan vben veszi be, hogy anlkl rfordul a kvetkez egyenesnek, hogy a falnak tkzne.
-
Az Options menben vlaszthat hatfle irnyts kzl nem javasolt az tdiket vagy a hatodikat vlasztani, mert ha fordulunk, elfordulhat, hogy vletlenl rzkeli a fels gombot, s aktivlja a gyorstt ott, ahol nem terveztk.
-
Ugratknl gyeljnk arra, hogy a Control Padon az als gombot nyomva tartsuk, ezltal hosszabb ideig lesznk a levegben, s elkerljk azt, hogy sebzssel rjnk fldet (Impact shock) s lelassuljunk. Ez klnsen azoknl a plyknl fontos, ahol ugrats utn szakadk van. Persze ahhoz, hogy hossz ideig legynk a levegben, szksges a megfelel sebessg. Ha pldul tkzs miatt kisebb a sebessgnk, az ugrat eltt hasznljuk fel az extra sebessget, hogy biztosan trjnk a tls oldalra.
Ugratk a plykon tbb helyen vannak. Nagyon vigyzzunk, hogy a levegben is mindig a plya felletn maradjunk, mert ha kiesnk oldalt a plyrl, akkor zuhans a vge.
|