Az F-Zero: Maximum Velocity bár nem annyira nehéz, mint a Super Nintendós elődje, de legalább annyira fontos az irányítás megfelelő és precíz elsajátítása, mint a korábbi játékban. Nagyobb nehézségi szinten ugyanis gyorsabbak a gépi játékosok, a mi sebességünk pedig nem változik. Ezt a megfelelő irányítással tudjuk kiküszöbölni, kulcsfontosságú, hogy a kanyart jól vegyük be.
Mivel kevesebb gomb van a Game Boy Advance-en, ezért a gombkiosztás is némileg más, de ami nagy előny, hogy az Options menüben több beállítási lehetőség van a gombkiosztásra. Itt az alapvető, első gombkiosztás lesz olvasható, de az alatta levő táblázaton a többi is listázva lesz.
Gombkiosztás
-
Control Pad - Kanyarodás
Játékon kívül: Menüben kiválasztás
Bal- és jobb oldal: Kanyarodás
Alsó gomb: A kocsi ugratáskor enyhén hátradől, ezzel hosszabb ideig van levegőben, és sebességvesztés- és sebzés nélkül ér földet.
-
A-gomb - Gyorsítás
Játékon kívül: Kiválasztás elfogadása
-
B-gomb - Fékezés
Játékon kívül: Kiválasztás törlése, valamint játékmódból való kilépés
-
L-gomb - Driftelés balra
-
R-gomb - Driftelés jobbra
-
L+R-gomb - Extra sebesség aktiválása
Ez a második körtől használható, amikor a képernyő jobb-alsó sarkán levő három S betű közül legalább az egyik zölden világít, akkor használható. Ekkor egy rövid időre extra sebességet kapunk, és még akkor sem lassulunk le, ha durva felületen megyünk. Ez természetesen nem vonatkozik az ütközésekre.
-
START-gomb - A játék szüneteltetése
-
SELECT-gomb - A demo megtekintése.
Csak a címképernyőnél lehet aktiválni.
Az A + B + START + SELECT gombok egyszerre történő lenyomásakor RESET-eljük a játékot.
További gombkiosztási lehetőségek
Az Options menüben többféle, összesen hat gombkiosztási lehetősg közül lehet választani. Ezek itt láthatók listába szedve.
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Gyorsítás |
A |
B |
A |
B |
A |
B |
Fékezés |
B |
A |
L+R |
L+R |
B |
A |
Extra sebesség |
L+R |
L+R |
B |
A |
F |
F |
Magyarázat:
A: A-gomb
B: B-gomb
L+R: L+R-gombok együttes használata
F: Felső gomb a Control Padon.
Tippek, trükkök
Mivel az irányítás, egyáltalán a játék fizikája nagyon hasonlít a Super Nintendós F-Zero játékhoz, ezért az ott felsorolt tippek, trükkök szinte mind vonatkoznak ide is, némi módosítással.
-
Nagyon fontos, hogy az extra sebességet lehetőség szerint a hosszú egyeneseknél használjuk. Nagyobb sebességnél az esetleges ütközésekkor ugyanis kocsink nagyobb erővel csapódik a falnak, vagy az ellenfél játékosnak, így a kocsi irányíthatatlanabb lesz, nehezebb lesz visszahozni egyenesbe. Nem utolsó sorban az extra sebesség sem hoz semmi előnyt. Ami érdekesség, hogy minden egyes kocsinak más és más a maximális sebessége, valamint annak ideje is más. Azoknál a pályáknál, ahol nem annyira hosszú a célegyenes, vagy éles kanyar jön utána, ott érdemes olyan kocsit választani, amelyiknek rövidebb az extra sebesség ideje. Ezeknek általában nagyobb is a végsebessége, így nem vesztünk sokat. Viszont, ha olyan kocsival megyünk, amelyiknak sokáig tart az extra sebessége, jó eséllyel csak úgy tudjuk bevenni a kanyart, ha falnak ütközünk, így nagyobb lehet a veszteség.
-
Ha a nagy ütközés miatt irányíthatatlanná válik a kocsi, engedjük egy rövid időre a gázt. Ekkor a motor lelassul, csökken az ereje, így könnyebb lesz visszaszerezni az uralmat a jármű felett. Ha nyomva tartjuk az A-gombot, nem csökken a motor ereje, így ha nagy erővel vágódik neki a falnak, akkor az akkora erővel hathat a kocsira, hogy akár a pálya másik szélén köthetünk ki, az ottani falnak ütközve, így könnyen "tánc" lehet a vége a pálya egyik széléről a másikra, majd vissza.
-
A kocsi a verseny indulásakor háromféle módon tud rajtolni. Van a rendes rajt, amikor induláskor nyomjuk meg az A-gombot. Ekkor kb 4-5 másodperc alatt éri el a végsebességet a kocsi. A második a kiugrás, amikor a kocsi hirtelen kb. 630 km/h-on indul el, majd lelassul kb. 330 km/h-ra, és innen éri el a végsebességet. Ez a legjobb lehetőség. A harmadik lehetőség pedig amikor beragad a kocsi a rajtnál. Ekkor ugyan szintén felgyorsul 630 km/h-ra a kocsi, de után fokozatosan lelassul egészen kb. 70 km/h-ig, és onnan kell felhozni. Ez kb. 10 másodpercig tart. Mindegyik kocsi másképp indul el rajtkor, ezekről részletesen a "Játszható kocsik" menüpont alatt lehet olvasni.
-
Élesebb kanyart érdemes drifteléssel bevenni, vagy az A-gomb nyomkodásával. Ezzel ugyan kicsit veszít a sebességéből a kocsi, de könnyebben veszi be a kanyart. Valamint érdemes azt is számításba venni, hogy honnan indulunk el bevenni a kanyart. Számítsuk ki a féktávot. Javasolt kicsit a kanyarral ellentétes irányba menni az egyenesben, és onnan elindulni bevenni a kanyart. Így jobban rá lehet fordulni, és kanyart is jó eséllyel olyan ívben veszi be, hogy anélkül ráfordul a következő egyenesnek, hogy a falnak ütközne.
-
Az Options menüben választható hatféle irányítás közül nem javasolt az ötödiket vagy a hatodikat választani, mert ha fordulunk, előfordulhat, hogy véletlenül érzékeli a felső gombot, és aktiválja a gyorsítót ott, ahol nem terveztük.
-
Ugratóknál ügyeljünk arra, hogy a Control Padon az alsó gombot nyomva tartsuk, ezáltal hosszabb ideig leszünk a levegőben, és elkerüljük azt, hogy sebzéssel érjünk földet (Impact shock) és lelassuljunk. Ez különösen azoknál a pályáknál fontos, ahol ugratás után szakadék van. Persze ahhoz, hogy hosszú ideig legyünk a levegőben, szükséges a megfelelő sebesség. Ha például ütközés miatt kisebb a sebességünk, az ugrató előtt használjuk fel az extra sebességet, hogy biztosan átérjünk a túlsó oldalra.
Ugratók a pályákon több helyen vannak. Nagyon vigyázzunk, hogy a levegőben is mindig a pálya felületén maradjunk, mert ha kiesünk oldalt a pályáról, akkor zuhanás a vége.
|